یک منتظر نسل پنجمی

ماه رمضان

پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۲۹ ق.ظ

ماه رمضان، ماه  خدا و زمان پالایش جسم و جان است که به انسان باز هم این فرصـت داده می شود که خود را در چشمه زلال رمضان با روزه و نیایش شستشو دهد، خود را بشناسد،  با خدای خود انس بگیرد و با نیرو گرفتن از او، زندگی را در مسیر درست بپیماید.  دروازه‏ های سپهر وا می شوند و زمین، در گلباران مهمانی بزرگ، به سرور و شادمانی می‏‌نشیند و هلهله سر می دهد.خداوند از این که بنده هایش روزه میگیرند، خوشحال است. به راستی شما روزه را برای خود چه معنی کرده اید  ؟ اینکه از اذان صبح تا اذان مغرب چیزی نخورید یا نیاشامید؟ آیا وقتی ما روزه هستیم  می توانیم دروغ و غیبت بگوییم و یا گناه دیگری انجام دهیم؟ روزه فقط به این معنا نیست بلکه  امام صادق درباره ی خصوصیات فرد روزه دار می فرماید: روزه تنها خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه روزه شما باید با امور زیر توام باشد.

1- زیان خود را از دروغ نگاه دارید

2- دید های خود را از حرام بپوشانید

3- بایک دیگر دعوا نکنید

4- از حسد بپرهیزید

5- از مجادله و قیل و قال کناره گیرید

6- سوگند مخورید هرچند راست باشد

7- از فحاشی و دشنام بپرهیزید

8- به کسی ظلم نکنید

9- غیبت یکدیگر را روا مدارید

همچنین امام رضا (ع) می فرماید: روزه دارباید بنده ای خاشع و ذلیل در درگاه الهی، و نیز دارای وقار و متانت باشد. از دیگر ویژگیهای شخص روزه دار این است که اعمال خودش را در پیشگاه الهی مأجور و مثاب بداند و بداند که خداوند اعمال وی را نادیده نخواهد گرفت. ویژگی دیگر یک شخص روزه دار این است که به آنچه از عبادات انجام می دهد، عارف باشد.
 آری ،براستی زندگی بی حضور رمضان، چقدر سرد و بی روح است اگر رمضان نباشد، در کوره راههای غفلت و بی خبری برای همیشه خواهیم ماند و دلهایمان در هجوم طوفان حرص و حسد و جهل، تیره و تار خواهد شد.  وقتی رمضان از کوچه های زندگیمان می گذرد،  چون بارانی بر کویر دلهایمان می بارد.

ماه مبارک رمضان بر همه مبارک

نویسنده: نسل پنجمی با کمی استفاده از سایت تبیان

 

۹۲/۰۴/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
نسل پنجمی

نظرات  (۱)

۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۴:۳۷ سیدعلی علوی
سلام
حضرت خاتون.
به به چه جای قشنگی ، کلاست رفته بالا اومدی توی بلاگ.
مطلبت قشنگ بود ، به شرطی که ما رو دعا کنی تو این ماه مبارک.
پاسخ:
چشم حتما براتون دعا میکنم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی